59 Μπιενάλε Βενετίας Γιάννης Βακιρτζής








.
Ο αλευρόμυλος
Πρόταση του ζωγράφου Γιάννη Βακιρτζή
 για
την εθνική εκπροσώπηση της Ελλάδας στην 59 Μπιενάλε της Βενετίας
Επιμέλεια
 Αγγελική Γρατσια


.






Ο αλευρόμυλος Για 59 Μπιενάλε Βενετίας

.

.Ποθο έχει μονάχα ενας ανόητος, οτι θα μπει μέσα στο ευαίσθητο οικοδόμημα της ψυχής του άλλου , κρατώντας ένα σφυρί , και θα του καταφέρει μερικές , για να το αλλάξει να το φτιάξει, όπως σωστό του φαίνεται πώς είναι το δικό του . Να συνθηκολόγησει περιμένει ο άλλος να  κατσει να τον στραγγίσει. Ανεπιθύμητος γιατρός και ακάλεστος ήταν ανέκαθεν και πάντα . Συμβολικά αν δούμε στην παλιά διαθήκη 
 Τον Νοε που βρήκε μετά τον κατακλυσμό στο όρος Αραράτ μία τριγωνη πλάκα και του ειπε ο Θεός όπως αναφέρει ,να την τοποθετήσει στον ναό και το όνομα αυτού του Θεού να είναι άρρητο. Είχε γραμμένο στην πίσω πλευρά το όνομα Ενοχ . Δηλαδή ενοχος ,να μην πει το όνομα αυτό  για κανένα - όπως το μεταφράζω εγώ - μεσα στο ναό όπως και ισχύει η άφεση αμαρτιών κατά την εξομολόγηση . Γιατί ο Ενοχ ήταν ο γιός του αδελφοκτόνου Καϊν, όπως που αποκαλύπτεται προς το τέλος της Βίβλου. Στο όνομα του , ο Καϊν έχτισε μια ολόκληρη πόλη. Δηλαδή αυτός ο φονιάς πάμπολλες φορές είπε για τους άλλους πως είναι ένοχοι και είναι αυτός που όπως αναφέρει το βιβλίο διακηρύσσει ότι όποιος τον πειράξει μια φορά, εβδομήντα φορές θα τον εκδικείται. Νομίζω και εγώ ότι η συγχώρεση στις πράξεις των άλλων είναι πολύ σημαντικό . 
Η ύλη στην ψυχή φωσφορίζει και είναι  φορές  μπορεί να περιπέσει ο άνθρωπος σε πράξεις κατακριτέες ή και γιατί είχε άλλη επιθυμία από την κοινώς παραδεκτή ως καλή . 
Αλωστε είναι σαν να υπάρχουν στην ψυχή του κάθε ενός από εμάς δύο σπέρματα ένα που πεινάει και ζητάει να μεγαλώσει τρώγοντας καλές πράξεις που κάνουμε και τρέφεται από αυτές και ένα που ζητάει για να τραφεί και να μεγαλώσει από τις κακες μας πράξεις, που ο καθένας από εμάς γνωρίζει ποιο είναι το καλό και το κακό δεν χρειάζεται ιδιαίτερη φώτιση. Αν κάποιος λοιπόν βρεθεί σε ένα περιβάλλον οι σε συνθήκες που καλοτρωει το σπέρμα του κακού τότε αυτό μεγαλώνει ασύμμετρα με το καλο που ατροφει στην ανάπτυξη . Κανένας όμως δεν μπόρεσε να ξεριζώσει πιστεύω μέχρι σήμερα το ένα από τα δύο δέντρα μέσα στην ψυχή του . Έτσι ας είμαστε επιεικείς με έναν κακό άνθρωπο και ας ψάξουμε να βρούμε και τις καλα κλαριά του δέντρου της προσωπικότητας του να του δοθούν ευκαιρίες. Γιατί αν τον κρίνουμε με μίσος ταϊζουμε το δικό μας δέντρο του κακού και πάμε να μοιάσουμε σε αυτόν που βαζουμε στην θεση
 κατηγορούμενου . Εκείνος δε ας φροντίζει να μην ακούει τα παρακάλια για τροφή του ξύλου του κακού που θρέφει στην ψυχή του . 
 Ένας ναυτης επισης  βρίσκεται μέσα στον χορό γύρω από τις μυλόπετρες και παρακολουθεί. Είναι σύμβολο του ανθρώπου που ταξιδεύει στη θάλασσα της ζωής και γνωρίζει και την γαλήνη μα και την φουρτούνα. Μην τον κατηγορήσει κανείς πώς άφησε την σιγουριά της στεριάς . Γιατί και η στεριά έχει φουρτούνα και μένεις και αταξιδευτος  .
Και ποιος να τιμωρήσει κάποιον για ότι έζησε ή θέλει να ζήσει.
Ο Πλάτων είχε ως οδηγό πάντοτε στην ζωή του την ηδονιστική θεωρία του Αριστίππου Κυρηναιου  ότι καλό για τον κάθε ένα είναι να κάνει αυτό που επιθυμεί η ψυχή του
Η πρόταση δεν κάνει διδασκαλία απλά δείχνει τις σκέψεις που με οδήγησαν σε αυτήν . Τα συναισθήματα είναι άλλη ιστορία που δεν θα τα χαλάσω με λόγια επεξηγηματικά



.
.



.
.

.
.
.
.

Κεντρικό θέμα



Εικόνες του χορού



Πρόταση Γιάννη Βακιρτζή για την 59 Μπιενάλε της Βενετίας.





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ζωγράφος Μαρία Χαντζοπουλου